Image Alt

Σχετικά με τη Divina

Μαρία Κάλλας

Βιογραφία

Η Μαρία Κάλλας είναι το σημείο αναφοράς για την Όπερα του 20ου αιώνα με αξεπέραστες ερμηνείες και τεχνική. Χαρακτηρίστηκε ως divina, δηλαδή θεϊκή. Πολύπλευρη καλλιτέχνης, με εξαιρετική μουσική παιδεία και εκπληκτική ερμηνευτική δεινότητα, ανανέωσε το λυρικό τραγούδι σε τέτοιο βαθμό που μπορούμε σήμερα να διακρίνουμε σε εποχή πριν και μετά την Κάλλας. Πολλές από τις ερμηνείες της θεωρούνται ανεπανάληπτες, ενώ η γοητεία της παραμένει άσβεστη.

Θεϊκή και αινιγματική, η κορυφαία Ελληνίδα υψίφωνος του 20ου αιώνα αναδεικνύεται ως εμβληματική προσωπικότητα της Ελλάδας και της Όπερας και το Μουσείο δίνει την δυνατότητα στους επισκέπτες να ανακαλύψουν το έργο της και την σπουδαία καλλιτεχνική της πορεία.

Μαρία Κάλλας

Πρώτη μου καριέρα θεωρώ και ονομάζω εκείνη στην Αθήνα, στη διάρκεια του πολέμου… Εκεί ασκήθηκα, εκεί απέκτησα τις σκηνικές εμπειρίες μου...

Μαρία Κάλλας

Χρονολόγιο

1923
1923
Στις 2 Δεκεμβρίου 1923 γεννιέται στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης ως Άννα Μαρία Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου.
1937
1937
Το 1937 οι γονείς της χωρίζουν και η μητέρα της, μαζί με τη Μαρία και την αδερφή της, επιστρέφουν στην Αθήνα. Το καλοκαίρι του ίδιου έτους η Μαρία ξεκινά τις σπουδές της στο Εθνικό Ωδείο με δασκάλα την Μαρία Τριβέλλα.
1939
1939
Το 1939 ξεκινά τις σπουδές της στο Ωδείο Αθηνών με καθηγήτρια την Elvira de Hidalgo.
1941
1941
Πρώτη εμφάνιση στην οπερέτα Βοκκάκιος του Franz von Suppé.
1942
1942
Στις 27 Αυγούστου 1942 παίρνει τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο ως Tosca στην όπερα του Puccini.
1945
1945
Στις 14 Σεπτεμβρίου 1945 εγκαταλείπει την Ελλάδα με σκοπό να συμμετάσχει σε παραστάσεις όπερας στην Αμερική αλλά και να επανασυνδεθεί με τον πατέρα της. Τον Δεκέμβριο του 1945 απορρίπτει πρόταση του Edward Johnson, διευθυντή της Metropolitan Όπερας της Νέας Υόρκης, καθώς θεωρούσε πως ο σωματότυπός της δεν ταίριαζε με τον ρόλο της Madame Butterfly, ενώ επιπλέον δεν ήθελε να ερμηνεύσει την όπερα στα αγγλικά, όπως της ζητήθηκε.
1947
1947
Διεθνή καριέρα με τη Τζοκόντα του Ponchielli.
1949
1949
Παντρεύεται τον Giovanni Battista Meneghini.
1950
1950
Αντικατέστησε την Renata Tebaldi στον ρόλο της Aida στο Teatro alla Scala (Μιλάνο), όταν η τελευταία αρρώστησε.
1951
1951
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στην Σκάλα του Μιλάνου με το έργο I vespri siciliani του Verdi.
1952 - 1956
1952 - 1956
Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 η καριέρα της εκτοξεύεται με εμφανίσεις στις μεγαλύτερες σκηνές όλου του κόσμου, όπως στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης και στην Όπερα των Παρισίων.
1957
1957
Στις 5 Αυγούστου 1957 εμφανίζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών εν μέσω πολιτικών διενέξεων με κύριο ζήτημα το ύψος της αμοιβής της. Την ίδια χρονιά η Κάλλας γνωρίζει σε ένα party τον Αριστοτέλη Ωνάση με τον οποίο ζει έναν θυελλώδη έρωτα.
1958
1958
Στις 2 Ιανουαρίου 1958, έγινε η περιβόητη αποχώρηση της Μαρίας Κάλλας από την όπερα της Ρώμης, καθώς στην πρώτη πράξη της Norma του Bellini, εγκαταλείπει την σκηνή του “La Scala”, ισχυριζόμενη ασθένεια. Η πράξη της προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, επικρίθηκε από τους Ιταλούς της εποχής και πυροδότησε τις φήμες περί ευέξαπτου χαρακτήρα.
1959
1959
Το 1959 εγκαταλείπει τον Meneghini, με τον γάμο της να λήγει νομικά το 1966, όταν απέρριψε και την αμερικανική της υπηκοότητα.
1960
1960
Στις 24 Αυγούστου 1960 ερμηνεύει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο τη Norma, όπου κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της “Casta Diva” απελευθερώνονται δύο λευκά περιστέρια από την ορχήστρα, με το κοινό να παραληρεί.
1961
1961
Στις 6 Αυγούστου 1961 επιστρέφει στην Επίδαυρο με την όπερα Médée του Cherubini, όπου καταχειροκροτείται από 17.000 θεατές.
1964
1964
Το καλοκαίρι του 1964 ήταν η τελευταία φορά που η Κάλλας τραγούδησε στην Ελλάδα στο Φεστιβάλ Φολκλόρ στη Λευκάδα, στο οποίο προσκλήθηκε ενώ βρισκόταν εν μέσω διακοπών με τον Αριστοτέλη Ωνάση στον Σκορπιό.
1965
1965
Το 1965 προσωπικοί και συναισθηματικοί λόγοι, αλλά και λόγοι υγείας εξαιτίας των συνεχών αυξομειώσεων βάρους, προκαλούν ανυπέρβλητα προβλήματα στη φωνή της, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί την τελευταία της εμφάνιση στο Covent Garden με την Tosca του Zeffirelli. Έκτοτε δεν θα τραγουδήσει ξανά δημόσια για τα επόμενα 8 χρόνια.
1968
1968
Το 1968 ο Αριστοτέλης Ωνάσης την εγκαταλείπει για να παντρευτεί την Τζάκι Κένεντι.
1969
1969
Το 1969 γνωρίζει τον Ιταλό σκηνοθέτη, Pier Paolo Pasolini, με τον οποίο γίνονται φίλοι και ακολουθεί η συνεργασία τους στην κινηματογραφική μεταφορά της Μήδειας του Ευριπίδη, με την ταινία να αποτυγχάνει εμπορικά.
1971
1971
Παραδίδει μαθήματα στο Julliard School της Νέας Υόρκης.
1973
1973
Το 1973 μαζί με τον στενό συνεργάτη της, τενόρο, Giuseppe Di Stefano, ξεκινούν ένα παγκόσμιο αποχαιρετιστήριο tour, το οποίο δεν θύμιζε σε τίποτα την παλιά της αίγλη.
1974
1974
Στις 11 Δεκεμβρίου 1974 πραγματοποιεί την τελευταία της δημόσια εμφάνιση στο Sapporo της Ιαπωνίας.
1975
1975
Το 1975 ο θάνατος του Αριστοτέλη Ωνάση στις 15 Μαρτίου, καθώς και η δολοφονία του Pier Paolo Pasolini στις 2 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, δίνουν το τελειωτικό χτύπημα σε μία ήδη θλιμμένη Κάλλας. Η ίδια ζει πλέον απομονωμένη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, με μοναδική συντροφιά την οικονόμο και καλή της φίλη Bruna Lupoli και τον μπάτλερ της, Ferruccio Mezzadri.
1977
1977
Στις 16 Σεπτεμβρίου 1977, η Μαρία Κάλλας αφήνει την τελευταία της πνοή σε ηλικία 53 χρόνων, μετά από καρδιακό επεισόδιο που υπέστη στο Παρίσι. Η σορός της αποτεφρώθηκε και οι στάχτες της σκορπίστηκαν στο Αιγαίο Πέλαγος.

Τρίτη - Κυριακή : 10:00-18:00
Παρασκευή: 10:00-21:00

Μητροπόλεως 44, 105 63 Αθήνα
info@mariacallasmuseum.gr
+30 210 44 04 204


    Κάντε εγγραφή στο newsletter